2022. november 12., szombat

Gyakszi gyakszi terepgyakszi

    Az előző bejegyzésem óta eltelt egy kis idő... (elfelejtettem, bocsánat) és ezalatt a kb egy hónap alatt nagyon sok érdekes helyen megfordultunk. Így arra gondoltam, hogy egy két érdekességet mutatok nektek ezekről a terepgyakorlatokról.

   A normafán volt a térképészet gyakorlatunk. Megtanultuk hogyan kell kezelni a Garmin GPSMAP 62-es GPS-t és megtudtuk hogy határozza meg a GPS a helyzetünket. Tudtátok hogy 4 műhold kell a pontos helymeghatározáshoz? És azt, hogy a műholdak a 45. szélességi körökig "mozognak fel és le"? Észrevettem valami szokatlant. Egyes fáknak a normafán saját olvasólámpájuk van...

                      

    Jártunk a Budai várban is, ahol az építőköveket vizsgáltuk. Ilyen a bazalt és a mészkő is. Mészkőből is van sóskúti mészkő, amiből az Országház épült és van édesvízi mészkő, amit a várban is megfigyelhetünk. Láttunk egy nagyon érdekes old school autót, ahogy a bazalt macskaköveken suhant. Én sose tudtam, hogy miért macskakő a macskakő, de elmondták hogy azért, mert Somoskő mellett, a Macskalyuki bányában bányászták a bazaltot, amit aztán ott formáltak a jellegzetes formájára. A nap folyamán még a kockásfülű nyulat is meglátogattuk.

                                

      A Dinnyési-fertő élővilágába is nyerhettünk egy kis betekintést, majd ezután megnéztük a Velencei-hegység ingóköveit. Azon a napon, amikor a Soroksári-Dunát és Dömsödöt látogattuk meg, láthattuk a Tassi-zsilipet és egy halneveldét. 

                             

     Ezeken a helyeken kívül jártunk még a Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telepen, a Zöld Sziget nevű úszóműn (én voltam a kapitány), a Gellért fürdőben, ahol megnéztük a forrást, és Tatán, amiről külön írok majd.

                                                   

    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Jég veled!

    E heti keddünk igen kalandosra sikeredett. Nagyon ködös volt a reggel, és én ezt kihasználva fotózgattam az egyetemre menet. Hagyhattam ...